Metabo FMS 200 Intec - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Metabo FMS 200 Intec op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

msmeet12 08-06-2013
Geschreven voor: Metabo FMS 200 Intec

Vandaag de Metabo FMS 200 Intec gekocht en na enkele uren gebruik kan ik concluderen dat dit een behoorlijke miskoop was. Ik zat te twijfelen tussen de Bosch PSM 160 a en deze schuurmachine en kocht tot mijn spijt de Metabo. Mijn eerste indruk was dat dit een degelijk apparaat was. Ligt lekker in de hand, is niet te zwaar en de vibratie valt mee. Bij eerste gebruik viel me de schuurkwaliteit echter behoorlijk tegen. Ik had deze schuurmachine aangeschaft om een flink stuk schilderwerk voor te bereiden oa. kozijnen, balken constructie en gevulde naden van gipsplaten. Helaas bleek de Metabo alleen goed voor het relatief zachte vulmateriaal van de gipsplaten. Deze schuurt die moeiteloos glad. De kozijnen bleek geen beginnen aan te zijn. Hij schuurt zachte verf oneffenheden mooi glad, maar wat stuggere oneffenheden krijgt die nauwelijks weg. Met de (slecht gelakte) balken had die ook meer moeite mee dan ik had gehoopt.
Verder zit het echte grote minpunt aan deze machine in het feit dat de stofbak via een losse verbinding op de schuurmachine zit. Meteen van het begin af aan merk je dat de machine met stofbak meer vibreert en lawaai maakt dan zonder. De losse verbinding tussen schuurmachine en stofbak zorgt er namelijk voor dat de stofbak enorm gaat trillen met flink veel onnodig lawaai. Dit trillen zorgt ook voor een behoorlijk verlies in vermogen. Zonder stofbak werkt de schuurmachine stukken beter en prettiger, maar dit zorgt vanzelf sprekend voor het nodige stof.
Al met al ben ik zeer teleurgesteld in deze machine en ga hem proberen om te ruilen voor de Bosch..

JoostdW 20-10-2009
Geschreven voor: Metabo FMS 200 Intec

Dit is de 1e machine die het langer dan 2 weken uithoudt met het schuren van gipsnaden. Vele merken geprobeerd van heel duur tot goedkoop en ze beloven allemaal een goede stofafzuiging maar deze werkt dus echt. Ook al omdat het lager goed is afgeschermd van het stof en daar loopt het bij de meeste machines op vast. Nu, na ongeveer een jaar intensief gebruik is de klittenbandzool versleten.

mirjamg 30-11-2011

Ik vraag mij af waarom deze schuurmachine een multi schuurmachine heet.
Zijn er meerdere hulpstukken op te plaatsen?
Vriendelijke groet, Mirjam.

Fredkl 29-08-2009
Geschreven voor: Metabo FMS 200 Intec

Prima machine. Had ik veeeeeel eerder moeten kopen. Eerst zo'n B&D muis gehad, maar dat ding schuurt toch een stuk slechter.
De prijs is prima.
Bij Gamma 69 Euro, Bij Hornbach 65 Euro. Met zo'n actie van Gamma (20% korting) komt die dus op ongeveer 55 Euro. Dat is echt geen geld voor zo'n machine.
Eigenlijk had ik nog liever de Makita gekocht, maar die is gewoon 2x zo duur (110 Euro). Dat is voor een DHZ'er een te groot verschil.

klusser 13 15-06-2009
Geschreven voor: Metabo FMS 200 Intec

Goede machine, werkt perfect.
Alleen jammer dat de machine na 2 weken irritant veel lawaai ging maken. Dit komt m.i. doordat het stoffilter met te veel speling en zonder afdichtingsring op het huis wordt geschoven waardoor het gaat trillen. Inmiddels omgeruild tegen een Bosch PSM 160 A die na een paar weken nog steeds stils is door m.i. een betete bevestig van het stoffilter.

exaliber 28-03-2009
Geschreven voor: Metabo FMS 200 Intec

geweldige machine, had eerst een Mouse, wat een verschil!
ligt lekker in de hand en geen last van trillingen.
Je hoeft weinig kracht uit te oefenen om te schuren.
stoffilter werkt prima!